1. Třída: „KUŘÁTKA“

KuřátkoCharakteristika třídy „Kuřátka“

 

Třídní učitelky: Irena Bechyňová, Bc. Zuzana Schäferová

Asistent pedagoga: Radka Sekyrová

Počet dětí: 22 (z toho 1dítě 4.stupeň podpůrného opatření)

Věkové složení: heterogenní uspořádání dětí (2-4 roky)


Pravidla třídy:

· Děti i paní učitelky na naší třídě mají jednoduchá společná pravidla.

· Děti se s nimi seznamují postupně na začátku školního roku pomocí jednoduchých piktogramů, které máme umístěné v prostorách třídy.

Třídní vzdělávací program:

· TVP je rozdělen do 6 témat. Z těchto základních témat vytváříme plány na jednotlivé měsíce. Témata se prolínají, vycházejí z aktuálních situací a podnětů.

· Využíváme učení prožitkové i situační. Snažíme se o samostatnost, možnost výběru dle zájmu

dětí.

Pitný režim:

· Na třídě je celodenně k dispozici barel s pitnou vodou.

· Naším malým dětem musíme často a pravidelně nabízet pití.

· Děti mají pití k dispozici i při pobytu venku.

Evaluace dětí:

Evaluaci provádíme nově do zavedených záznamových archů od J. Bednářové. Evaluaci provádíme průběžně během celého školního roku. U naší věkové skupiny stačí 2x za pololetí, u problémových dětí nebo u nadaných dětí průběžně dle potřeby.

Sebehodnocení dětí:

Při jednotlivých činnostech budou děti hodnoceni a motivováni učitelkou slovně- popisným jazykem. Budeme osvojovat společné FOHO-jak jsme si řekli na poradě (bavilo…). Vyzkoušíme i sebehodnocení a hodnocení kamarádů. Budeme využívat také hodnocení FOHO (viz. tabulka Desatero), na třídě máme zavedeno označení pro hodnocení např. výtvarných prací (zelené a červené smajlíky). Děti mají možnost si dle své volby vybrat si smajlíka.

 

Portfolio dítěte:

Výtvarné práce, pracovní listy atd. zakládáme do nově založených portfolií. Starší děti si mohou zakládat sami. Portfolia si děti odnesou do další třídy a domů si je odnesou po ukončení docházky v MŠ. Rodiče si můžou dle vlastního zájmu portfolia kdykoliv prohlédnout. Děti si mohou do portfolií zakládat i obrázky, fotografie z domova. Paní učitelky zakládají fotografie z různých akcí MŠ (oslava narozenin, výlety, besídky…)

Dopolední činnosti:

· Ranní hry-děti si vybírají z různých hraček, snažíme se i o hry na něco (např. na prodavače, na lékaře…)

· Na smluvený zvukový signál – zvoneček děti uklidí hračky.

· Následuje komunikativní kruh, ve kterém se děti společně pozdraví, spočítají se, emoční cvičení, komunikace k aktivnímu tématu, logohrátky.

· Každý den si zacvičíme za doprovodu hudebních nástrojů, s načiním i bez a zahrajeme pohybovou hru.

· Následuje svačina.

· Hlavní činnosti přizpůsobujeme aktuálnímu dění, zájmu dětí.

· Děti mají možnost pracovat ve skupinách, individuálně nebo hromadně. Dvouleté děti musíme do činnosti nasměrovat, zjednodušit činnosti i čas.

Dopolední rozšířená nabídka:

· Žádná

Odpolední rozšířená nabídka:

· Pondělí: Hopsálek

· Úterý: Zvídálek

· Středa: Zpívánky

· Čtvrtek: Tvořílek

· Pátek: Všeználek

Pravidelné akce třídy:

· Veškeré akce jsou na webových stránkách školy a v nové aplikaci Naše MŠ. Pravidelné činnosti i dění na třídě je ke zhlédnutí v nové aplikaci.

Odpolední odpočinek:

· Pravidelná četba, vyprávění pohádky, audio poslech nebo poslech meditační hudby před spánkem.

· Odpočinek.

· Nespavé děti nabídka klidových her a činností.

Pobyt venku:

· Denně s dětmi pobýváme venku.

· Využíváme školní zahradu, a to i odpoledne.

· Chodíme na procházky do okolí MŠ.

· Upozorňujeme děti na nebezpečí při pobytu venku např. autonehoda, injekce.

Spolupráce s rodiči:

· Dobrovolná účast na třídních i celoškolních akcích.

· Možnost konzultace s třídní učitelkou po dohodě s paní ředitelkou.

· Rodiče zapojujeme do jednoduchých činností a úkolů.

· Individuálně dle zájmu rodičů informujeme o dění v naší třídě a o dětech.

· Rodiče dále informujeme o akcích MŠ, jídelníček atd. na nástěnkách, v šatně, na schodišti.

Další informace si mohou rodiče najít na webových stránkách MŠ a v nové aplikaci Naše MŠ.